Sylwester to czas zabawy, ale pożegnanie Starego Roku to też dobra okazja do podsumowania ostatnich 12 miesięcy.
Jest to ogólne podsumowanie tego co sie działa na Maderze oraz tego jak funkcjonowały strony, które prowadzę.
Pierwszy kwartał 2021
Ostatni rok była bardzo zaskakujący. Początek nie wyglądał zbyt optymistycznie dla branży turystycznej. Spędzenie urlopu – nie tylko na Maderze – było wręcz niemożliwe.
Pierwsze miesiące 2021 roku przyniosły spadek odwiedzin strony madera.org.pl aż o 70%, natomiast strona odkryjmadere.pl o około 10%. Zainteresowanie podrózami na Maderę spadło niemal do zera. Ilość pytań które do mnie wysyłaliście spadła do kilku w kwartale. A praca zawodowa przeszła w tryb zdalny …
Drugi kwartał 2021
Drugi kwartał 2021 roku przyniósł nadzieje dla branży turystycznej na Maderze. Pojawiły się pierwsze konkretne informację o tym jak bedzie można podróżować na wyspę.
Madera stała się interesującym kierunkiem na urlop ze względu na przejrzyste zasady wjazdu i wyjazd. Bezpłatne testy na koronawirusa finansowane przez Rząd Madery sprawiły, że wyspa pojawiała się na liście miejsc polecanych na wakacyjny urlop.
Strona madera.org.pl była coraz częściej odwiedzana, użytkowników było o 40% mniej niż przed pandemią.
Z każdym dniem pojawiało się coraz więcej pytań od Was wysyłanych za pośrednictwem strony odkryjmadere.pl.
Trzeci kwartał 2021
Wraz z przewodnikami z którymi współpracuję z nadzieją patrzyliśmy na okres wakacyjny. Z każdym kolejnym dniem pojawiało się więcej zapytań o wycieczki i rezerwacji samochodów. Z biegiem czasu okazało się, że wypożyczalnie samochodów nie były w stanie zaspokoić popytu na wynajem samochodu, co sprawiło, że ceny najmu osiągnęły zawrotne ceny.
Podobnie było z wycieczkami prowadzonymi przez polskojęzycznych przewodników. Na niektóre wycieczki nie było miejsc na miesiąc do przodu.
Powyższa sytuacja pokazała, że wyjazd – zwłaszcza w sezonie – należy planować z wyprzedzeniem. Przekonało się w tym roku wiele osób, które nie zarezerwowały wcześniej samochodu i wycieczek w związku z czym musieli mocno zrewidować plany zwiedzania wyspy.
W tym momencie nawiązałem współpracę z kolejnym polskojęzycznym przewodnikiem, dzięki czemu oferta wycieczek wzbogaciła się m.in. o kilka lewad, czy wycieczek krajobrazowych.
Wczerwcu biuro podrózy Itaka poinformowała, że otwiera nowy wakacyjny kierunek – Porto Santo (więcej). Z góry wiadome było, że jest to kierunek sezonowy. Zobaczymy czy w sezonie 2022 Porto Santo pojawi się w ofercie biura.
W yym czasie notowałem też rekordowe ilości wejść na stronę madera.org.pl. W każdym z wakacyjnych miesięcy strona była odwiedzana przez więcej osób niż przez pierwsze półrocze!
Natomiast strona odkryjmadere.pl była odwiedzana przez około 1000 unikalnych użytkowników dziennie. Jest to dla mnie bardzo dobry wynik.
Czwarty kwartał 2021
Okres jesienny to także duże zainteresowanie wycieczkami na Maderze, z Polski latało kilka samolotów w tygodniu i każdy był zapełniony niemal w 100%.
Pod koniec listopada pojawiła się informacja, że Ryanair otwiera bazę operacyjną na Maderze. Jest to dobra informacja dla osób, które samodzielnie planują urlop.
Czwarty kwartał roku to nawiązanie współpracy z firmą, która nie oferuje wycieczek polskojęzycznych, ale zrobiłem wyjątek ze względu na tematykę. Tym sposobem na stronie pojawiły się wycieczki katamaranem.
Ponadto po wielu latach pojawiło się nowe logo strony madera.org.pl; niebieskiego ludzika zastąpił niebieski kontur Madery.
Trochę statystyki
Rok 2021 pomimo niezbyt optymistycznych początków uważam za bardzo udany.
Zanotowałem ponad 96% wzrost unikalnych użytkowników na stronie madera.org.pl a w przypadku odkryjmadere.pl wzrost to aż 733% w porównaniu do roku 2020.
Nie mogę pominąć naszych profili na portalach społecznościowych. W głównej mierze działamy na Facebooku i Instagramie.
W minionym roku wiecej uwagi poświęciłem Instagramowi, co przyniosło efekt w postaci większej liczby obserwujących. Ale nie będę ukrywać, że media społecznościowe traktuję na chwilę obecną jako dodatek do strony.
W przypadku strony madera.org.pl użytkownicy mediów społecznościowych stanowili około 5% unikalnych użytkowników, natomiast w przypadku odkryjmadere.pl jest to około 15% unikalnych użytkowników.
Ile osób korzystało z naszych usług
- Ponad 250 osób wybrało się na wycieczki z polskojęzycznymi przewodnikami
- Około 100 osób wybrało się na wycieczki obcojęzyczne
- Około 350 osób zwiedzało Maderę w samochodach wynajętych za naszym pośrednictwem
Co w 2022 roku?
W rok 2022 wchodzę z nowymi pomysłami i planami. Mam nadzieję, że to na czym najbardziej mi zależy uda się wdrożyć w pierwszym kwartale, najpóżniej w pierwszym półroczu. Jedyne czego potrzeba do realizacji to odrobinę wolnego czasu …
Poza tym, mam nadzieję, że Madera w nadchodzącym roku zauroczy kolejne osoby 🙂
To wszystko nie byłoby możliwe bez Was. Dziękuję bardzo.
Pozdrawiam
Konrad